5 htp solgar bijwerkingen cocaine

Serotonine tekort in hersenen

Anoniem 10 maart 2007 om 12:45 #69785

Hallo
ik weet niet of iemand mijn verhaal herkend? maar ik heb een serotonine tekort de neurotranmitters(. ) geven niet de goede prikkeloverdracht over aan de hersenen? ik weet het ook niet precies misschien dat jullie het snappen? maar slik al enkele jaren zoloft tabletten om die serotonine op te vullen. dmv de sertraline wordt die overdracht juist geregeld. maar nu is mijn vraag. kan het zijn door vroeger een harde klap tegen mijn hoofd te hebben gekregen? met een golfstik? ben even buitenwesten geweest en heb nog altijd een kleine bult zichtbaar. zou er met een scan achter kunnen worden gekomen hoe dat komt en of het misschien erfelijk is? ik weet ook niet of je zomaar een scan mag aanvragen.
alvast hartelijk bedankt voor degene die dit leest en er eventueel meer vanaf weet.

Hoe is deze tekort geconstateerd als ik vragen mag ?
Kan iig niet komen van een klap maar kan erfelijk zijn, maar ook stress of medicatiegebruik, drugs of alcohol.

Anoniem 28 april 2007 om 02:58 #743876

Mijn vrouw gebruikt deze medicijnen ook allemaal en ik moet zeggen het werkt beter dan de fluvoxamine die ze hiervoor gebruikte. Ze is veel opgewekter en kan veel meer dan voorheen. Toen moest ze bij alles wat ze deed eerst voldoening hebben zodat zij niet de verantwoording had als er iets fout ging.

Anoniem 29 april 2007 om 18:02 #743877

hoi,
nou weet niet hoe ze erachter zijn gekomen. maar ik wil wel een keer een scan laten doen als dat zou kunnen om te laten vast stellen ofzo. een psychiater heeft het me een keer verteld, dat het dat waarschijnlijk is. omdat ik die serotonine nodig heb om niet in paniek te raken, en aangevuld moet worden met medicatie. ik heb wel een buld op mijn hoofd, dat nog altijd niet helemaal weg is. toen ik vier jaar was ben ik met een stick bewusteloos geslagen geworden. het is nog altijd een litteken van de schedel. weet niet of het daar mee te maken heeft?
Groetjes

Mark 1 november 2007 om 11:26 #743878

Serotonine tekort bestaat helemaal niet, waarom gelooft iedereen alles maar zomaar? een verlaag serotoninegehalte is eerder gevolg dan oorzaak…

Anoniem 4 november 2007 om 21:47 #743879

hoi Mark,
een gevolg van wat dan? waarom zegt men dan wel dat het bestaat? volgens mijn behandelaar is het een erfelijk iets en door dingen wat ik heb meegemaakt. in mijn moeilijke tijden heb ik vaker extacy gebruikt (Oke heel dom, maar nu te laat). en waarschijnlijk is dat ook een soort van afbraak geweest. of denk jij er anders over mark? en hoe dan precies? kan je iets duidelijker zijn in je antwoord?
gr.

manuela 27 januari 2008 om 20:14 #743880

ik heb nooit een klap op mijn hoofd gehad maar heb hier ook sinds een paar jaar last van
ontzettend vervelend
ben nu weer begonnen met paroxetine
hoop me snel weer beter te voelen

donE. 31 januari 2008 om 14:46 #743881

serotonine tekort kan ook een gevolg zijn of een eerste anwijzing zijn van depressie.
Dit kan erfelijk zijn of ook een gevolg van trauma zijn, maar meer psychisch dan fysisch.
dus volgens mij heeft de door de golfstick veroorzakte letsel geen invloed op uw serotine behalve als jij er een psychische trauma van overgehouden heb. Natuurlijk is een scan nooit een slecht idee om u eigen toch al gerust te stellen, dus als jij de kans heb omdat te laten uitvoeren moet jij niet te veel twijfelen.
Jij zou ook eens in uw familie moeten zien of er geen geschiedenis van depressie bestaat dan kun jij toch al uitmaken of jij er gevoelig voor bent op genetisch niveau.

Anoniem 1 februari 2008 om 18:06 #743882

hoi,
het klopt dat er psychisch ook het een en ander niet in orde is. de kant v mijn moeder is wel altijd heel erg zenuwachtig. vooral mijn opa en moeder. zijn ook snel in paniek enzo. bij me vaders kant zijn ze wat somberder ingesteld. mijn oma dacht altijd allerlei ziektes te hebben (wat ik ook altijd denk).
heb wel in mijn puberteit veel depressies gehad. heb ook een zwaar verleden achter de rug waar het mee te maken kan hebben. maar vind het zo erg dat ik niet kan stoppen met die medicatie.
gr mij

Jann 11 augustus 2008 om 08:12 #743883

ga maar het voedingssupplement reporphyne slikken. eerste drie dagen 1 tabl. volgende 3 dagen 2 en daarop volgende 3 tabl. per dag. je zult zien dat het beter gaat. Als het doosje leeg is blijf je 1 tot 2 tabl. per slikken.

jo 13 augustus 2008 om 13:56 #743884

hey ff vraagje aan voorganger

Wat doet dat voedingssuplament en wat voor effect geeft het, kheb 2 jaar aan fluvoxatine gezeten ben ik nu inmiddels bijna 3 maanden vanaf (netjes afgebouwt) maar kheb beetje terugval en ik wil absoluut niet terug aan medicatie want ik ben 30 kilo aangekomen dankzij die klotezooi dus vertel ik sta open voor suggestie s

ron13ald 23 januari 2009 om 19:34 #743885

serotonine tekort komt niet van een klap ofzo
het is eenn chemische veranderering in de hersenen
een depressie is ook een tekort aan serotonine.

een flesje serotenine kan je niet kopen bij het kruidvat…was maar waar want je word er erg vrolijk van.

Marc 24 januari 2009 om 15:12 #743886

Serotoninetheorie ook wel de serotoninehypothese was in de jaren zestig van de twintigste eeuw een van de theorieën die poogden de oorzaak van klinische depressie te verklaren. De hypothese stelde dat een tekort aan serotonine de oorzaak van depressie zou zijn. Tegenwoordig gaat men uit van een veel complexere dynamiek tussen genetica, paleocortex, neocortex en neurotransmitters. Hoewel de wetenschap deze oorzaakstheorie niet meer aanhangt, ontstond aan het einde van de twintigste eeuw opschudding toen de farmaceutische industrie de theorie in verschillende reclamecampagnes verwerkte. In combinatie met de publiciteit rond de bijwerkingen van Seroxat leidde dit tot een aantal campagnes die de voorlichting aan patiënten moeten verbeteren.

In 1965 postuleerde Joseph Schildkraut dat klinische depressie samengaat met lagere spiegel van noradrenaline. Latere onderzoekers komen met de hypothese dat serotonine de juiste neurotransmitter zou moeten zijn. Ondanks al het onderzoek sinds 1965 bestaat er een aanzienlijke discrepantie tussen de hypothese en het bewijs. Er is ook onderzoek dat de onjuistheid van deze theorie lijkt aan te tonen en de aandacht gaat dan ook meer uit naar meerdere, elkaar beïnvloedende factoren.

Hoewel serotonineheropnameremmers(SSRIs) een invloed hebben op depressie, is daarmee de oorzakelijkheid nog verre van bewezen. Vaak betreft het slechts een “boodschapper” in een complex emotioneel en cognitief systeem. Een vergelijking: alcohol kan immers de effecten van een sociale fobie tijdelijk opheffen, daarmee geneest alcohol natuurlijk de sociale fobie niet, en herstelt alcohol niet de “chemische disbalans” bij sociale fobie niet.

ronald 24 januari 2009 om 17:04 #743887

jaja marcie…
je bent beter en weet meer hoor…
maare ik ken het gemiddelde plubiek niet die hier komt maar het aanpassen van medisch taal gebruik voor de gewoone man zou makkelijk zijn…
dat merk ik elke dag in het ziekenhuis (umc)

Marc 24 januari 2009 om 21:05 #743888

Ik ben geen voorstander van zomaar wat spulletjes kopen waarvan allerminst is bewezen dat het werkzaam is. Dat een producent graag reclame maakt, dat begrijp ik, en dat een consument daarin tuint, begrijp ik ook. Is het dan wellicht verstandiger om je eerst goed te informeren over bepaalde producten in combinatie met een medisch probleem.
Vraag uw huisarts voor meer zekerheid. Die is ervoor om u te begeleiden als u vragen heeft over uw gezondheid.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 97)